Przez homejob | | 0 Komentarzy

W czym copywriter może pomóc Twojej firmie?

Prowadzisz firmę online od dłuższego czasu, a może w wyniku epidemii koronawirusa dopiero przenosisz swoje usługi do Internetu? Jedno jest pewne – w dzisiejszych czasach trudno o dobrą pozycję marki w wyszukiwarkach bez pomocy profesjonalisty. O tym, W czym copywriter może pomóc Twojej firmie opowiada Klaudyna Maciąg – copywriterka, która na co dzień wspiera tych, którzy pragną zaistnieć w sieci. A jeżeli będzie Wam mało, odsyłamy do podcastu Klaudyny Blog Firma!

Po co firmie copywriter? Jakie efekty może przynieść współpraca z profesjonalistą w tej dziedzinie?

Dobry copywriter wie, jak stworzyć teksty, które potrafią sprzedawać, budować spójny, ekspercki wizerunek marki, wpływać na odbiorców i przyciągać do naszej firmy. Zrobi za nas to, czego sami nie chcemy, nie mamy czasu lub nie możemy zrobić – stworzy teksty, zaplanuje działania reklamowe, wymyśli hasła promujące markę i zadba o widoczność naszej oferty w sieci.

Gdzie szukać copywritera?

Po pierwsze: warto pytać znajomych o polecenia. Niewykluczone, że znają kogoś godnego uwagi lub wręcz sami mieli okazję z nim współpracować. W drugiej kolejności sprawdziłabym wyszukiwarkę Google. Jeżeli copywriter potrafi zadbać o dobre pozycjonowanie swojej strony, a potem tą stroną nas przekona, to warto się z nim skontaktować. Dopiero na końcu zamieściłabym ogłoszenie na jednej z facebookowych grup w stylu „szukam freelancera” i czekała na zgłoszenia.

O co warto zapytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Pierwsze, co powinno nas zainteresować, to wiedza i doświadczenie danej osoby – szczególnie w naszej branży. Przejrzenie portfolio i referencji to absolutna podstawa! Drugie – czy ma wolne terminy i jak dużo czasu zajmie jej realizacja zlecenia. Trzecie to, rzecz jasna, stawka.

Dobrze, gdy copywriter sam zadaje pytania – i wie, o co pytać. Jeżeli nie interesują go nasze cele, szczegóły dotyczące grupy odbiorców czy specyfika branży, to trudno oczekiwać, że przyłoży się do swojego zadania i będzie wiedział, co robić.

Jak ocenić poziom tekstów, jeżeli nie znam się na copywritingu ani na SEO?

Myślę, że każdy potrafi ocenić, czy to, co czyta, czytać się w ogóle da, czy jest to poprawnie napisane, czy dobrze brzmi – jeżeli tekst nie spełnia tak podstawowych wymogów, to znaczy, że do niczego się nie nadaje.

Jeśli totalnie się nie znamy i nie mamy jasno sprecyzowanych oczekiwań, to powinniśmy współpracować z naprawdę dobrymi specjalistami, którzy przyjmując zlecenie, zadadzą nam właściwie pytania i na ich podstawie stworzą oczekiwane przez nas treści. Nie polecam jednak przyjmować postawy „nie znam się i nie interesuję” – skoro chcemy przeznaczyć pieniądze na rozwój firmy, to powinniśmy umieć ocenić, czy ktoś pracuje dobrze. I nie dotyczy to wyłącznie tekstów na stronę firmową, ale też pozycjonowania czy reklam na Facebooku. Specjaliści są od tego, by robić to za nas, ale nie można pozostawiać ich bez kontroli, bo niejeden przedsiębiorca już płakał, że wydał ogromne pieniądze na działania reklamowe, które nie przyniosły żadnych rezultatów i okazały się zwykłym naciąganiem.