Przez homejob | | 0 Komentarzy

Koronawirus – 10 wskazówek dla Twojej firmy

Marzec 2020. Restauracje i bary zamknięte, salony kosmetyczne i fryzjerskie również. Nikt nie chodzi do kina, na koncerty, do teatru. Nikt nie podróżuje, nie planuje wakacji. Klienci nie myślą o zakupie nowej kolekcji na wiosnę. Każdy zastanawia się, co dalej, ale nikt tego nie wie. Sytuacja patowa.

Co możesz zrobić, żeby wykorzystać ten czas i lepiej przygotować swoją firmę na to, co będzie później? Obecna sytuacja nie będzie trwała wiecznie ….  Przede wszystkim, zrób to, na co nigdy nie miałeś/miałaś czasu w normalnym trybie.

Poniżej 10 wskazówek, co możesz zrobić bez angażowania środków finansowych lub angażując niewielkie …

Marketing/ PR

1. Zaktualizuj swoją stronę www

Jaką funkcję pełni Twoja strona? Jest tylko wizytówką czy służy też do sprzedaży? Może została stworzona kilka lat temu i wymaga uaktualnienia? Obejrzyj strony firm, które zajmują się podobną tematyką, również za granicą. Może coś Cię zainspiruje?

2. Przyjrzyj się obecności Twojej firmy w social mediach

Czy masz strategię obecności Twojej firmy w social mediach? Czy ona się sprawdza?  Może chcesz dotrzeć do nowej grupy osób? Albo nawiązać relacje z ludźmi/ firmami, które mogą być Twoimi partnerami lub klientami? Wykorzystaj ten czas!

3. Opracuj wartościowe treści, zacznij pisać bloga, nagraj podcast, uruchom kanał na youtubie

Wartościowe, ciekawe treści, które przydadzą się Twoim klientom możesz prezentować w sieci w różny sposób – zacznij to robić! Prowadzisz salon kosmetyczny? Poradź klientkom, jak dbać o skórę będąc w domu – ciekawa treść się rozniesie i możesz zyskać nowe grono przyszłych klientek. Jeśli działasz w swojej branży dłużej, na pewno możesz podzielić się ciekawymi radami.

Sprzedaż

4. Uporządkuj swoją ofertę, uaktualnij jej treść oraz layout

Prezentacja sprzed dwóch lat z nieaktualnymi danymi? Nieciekawy, mało nowoczesny layout? Uaktualnij koniecznie – za jakiś czas Twoi sprzedawcy skorzystają z tego materiału!

5. Zbuduj bazę nowych, potencjalnych klientów na czas po koronawirusie

To idealny czas – nawiąż, np. poprzez social media, kontakt z osobami, które mogą zostać Twoimi klientami, podeślij im ciekawe materiały, zainteresuj swoją ofertą, nawet jak teraz nie skorzystają to ziarno zasiejesz, później będziesz się tylko przypominał(a).

6. Sprawdź, co myślą o Twojej firmie klienci

Może to dobry czas na badanie satysfakcji klientów? Zapytaj ich, czy są zadowoleni ze współpracy, co mógłbyś poprawić, co działa świetnie. To idealny materiał wyjściowy do poprawy jakości obsługi klienta.

HR

7. Zadbaj o swoich pracowników, którzy pracują zdalnie

Twoi pracownicy powinni wiedzieć, że niezależnie od tego, jak, czy i gdzie pracujecie nadal tworzycie zespół. Budowanie na nowo zespołu po kilkunastu tygodniach może być bardzo trudne. Daj im odczuć, że o nich dbasz – zapytaj, jak sobie radzą z pracą zdalną/ odosobnieniem.

8. Zaproponuj swoim pracownikom darmowe szkolenia online

Liczba ciekawych i wartościowych darmowych szkoleń w internecie jest ogromna. Zrób research, które szkolenia przydałyby się na różnych stanowiskach pracy, podeślij pracownikom linki, zachęć do udziału. Będziecie mogli z tej wiedzy korzystać, kiedy sytuacja wróci do normy, a Wy do swojej codziennej pracy.

Rozwój

9. Zbadaj potencjał nowego produktu/ opakowania/ usługi

Myślałeś/aś o nowej usłudze lub produkcie lub o zmianie opakowania? Może teraz jest idealny czas na sprawdzenie, czy to, co wymyśliłeś/aś spodoba się klientom? Żeby to sprawdzić możesz skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji badawczej lub skorzystać z dostępnych aplikacji z ankietami:)

10. Zanalizuj trendy na rynku

Teraz masz więcej czasu na przyjrzenie się potrzebom w Twojej branży, działaniom konkurencji, liderów rynkowych, firm zagranicznych. Nie chodzi o to, by kopiować ich rozwiązania, ale na pewno można się zainspirować, znaleźć lukę, którą możesz wypełnić.

Być może potrzebujesz wsparcia w powyższych obszarach?

W zależności od Twojego budżetu rozważ pomoc:

  • Specjalisty ds. PR
  • Specjalisty ds. social media
  • Copywritera
  • Grafika
  • Specjalisty ds. HR
  • Specjalisty ds. sprzedaży

Wielu z nich szuka teraz dodatkowych zleceń – warto się ogłosić. Jedną z opcji jest zamieszczenie darmowego ogłoszenia na Homejob. Zapraszamy!